Pověry napadající zlato nabírají na obrátkách
17. 7. 2013
Při brodění se mainstreamovými bláboly o trhu se zlatem a stříbrem je čím dál tím těžší odpovědět na toto téma bez neustále se vkrádajícího slova “zoufalost”. Skutečně, množství útoků na zlato je prostě ohromující. Za těch 12 let, co píšu o tomto trhu, jsem nikdy neviděl takové množství mainstreamových článků napsaných o údajném medvědím trhu jako dnes. V těchto 12 letech mainstream jen neochotně uznal býčí trh cenných kovů.
Toto je samozřejmě naprosto atypické chování pro propagandistický stroj, nechzlvalně známý při uctívání “vítězů” a stranění se “poražených”. Když klesne obliba určité společnosti/sektoru jakožto horkého místa pro finanční gambling, proběhne krátké běsnění při tanci na hrobě bývalého miláčka – a pak je zapomenut navždy.
U cenných kovů to ovšem neplatí. Jistě, čím zuřivěji si mainstreamoví propagandisti stojí za tím, že sektor cenných kovů vstoupil do “medvědího trhu”, tím posedlejší jsou při informování o tomto sektoru. "The lady doth protest too much, methinks" (pozn. red.: z Hamleta – když někdo silně trvá na tom, že něco není pravda, lidé začnou mít podezření, že to možná pravda je).
Toto zvrácené chování mainstreamových médií je pouze jedním naprosto evidentním ukazatelem, odhalujícím lživost tvrzení o “medvědím trhu”. Globální poptávka po fyzických zlatých prutech vystřelila na své historické maximum všude na světě po Great Paper Liquidation, která stlačila ceny na umělém papírovém trhu zlatých cihel v New Yorku, Londýně a Šanghaji.
Tento propagandistický stroj se nikdy nepokoušel “vysvětlit” jak je možné mít rekordní poptávku na “medvědím trhu” – protože to vysvětlit nedokáže. V reálném světě bývá vysoká poptávka znakem “býčího trhu”. Býci splašeně ženou. Medvědi spí zimním spánkem.
Tento propagandistický stroj se nikdy nepokoušel vysvětlit jak je možné mít rekordní poptávku na "medvědím trhu" – protože to vysvětlit nedokáže.
Kdysi dávno oni Trubci v mainstreamových médiích ještě rozumněli alespoň této jednoduché pravdě o tržních základech, ale zjevně to už neplatí. Lež o “medvědím trhu” je fundamentální i pro ostatní pověry, které napadají zlato. A tak tato lež zůstává v jejich pronikavé rétorice – a to i přes svou zvrácenou absurditu.
Rostoucí masy v mainstreamových médiích kvůli mýtickému medvědímu trhu předpovídají další vlnu hedgingu zlata od největších světových těžařů. Ceny jsou nízko, tak proč každý neupíše (a neprodá na forward) svou několikaletou produkci za tyto rozdávací ceny?
V jakémkoliv jiném sekoru by se forwardové prodeje několikaleté produkce za minimální ceny na “medvědím trhu” setkaly se záchvaty smíchu, ale toto je sektor zlata. Jak již bylo poznamenáno v dřívějších komentářích, největší světoví těžaři zlata nejsou nic jiného než banda pochlebovačů bankéřům. Jejich bankovní Páni přikáží a oni poslechnou.
V současnosti jsou tito Pochlebovači v Indii a snaží se přesvědčit největší světové kupce zlata k tomu, aby kupovali méně zlata – na žádost jejich Pána. Takže přimět vedení těchto těžařských společností, aby se více zapojilo do forwardového prodeje, je asi tak složité, jako zkroutit chapadlo chobotnici z II. patra. Problémem pro bankéře, kteří se snaží vyvolat další vlnu hedgingu, však je, jak přimět akcionáře těchto pochlebujících těžařů, aby souhlasili s dalším masivním rozdáváním zlata – proto ty vlny propagandy předpovídající takovýto trend.
Jistě, aby se alespoň částečně ospravedlnil “hedging” při nejnižších cenách, je nutné připojit další pověry: takové, že tento “medvědí trh” přetrvá dlouhé období. A tím se dostáváme k další a hlavní propagandistické iniciativě směrované na trh se zlatem: ještě více řečí o Bernankeho “strategii pro výstup” (exit strategy) Federálního rezervního systému.
Jak směšná je tato propaganda? Bernanke nám slibuje Strategii pro výstup každých šest měsíců od doby, kdy začalo fiktivní zotavení Spojených států. Tato lež se stala obzvlášť tak ohranou, že nikdo ve Federálním rezervním systému nebo v mainstreamových médiích nebo v americké vládě už nepoužije slova “strategie pro výstup” – ze strachu, že se okamžitě spustí sborový smích. Takže říkají totéž, ale teď místo toho užívají slovo “zužování” (tapering).
Vzhledem k tomu, že téměř všechna nedávná americká ekonomická data jsou špatná nebo příšerná, nebyla Bernankeho rétorika ohledně strategie pro výstup nikdy méně věrohodná, než je nyní. Zřejmě z tohoto důvodu je Bernankeho vlastní výstup nyní z velké většiny předpovídán stejnými mainstreamovými volavkami – potřebují nového podvodného prodejce (snake-oil salesman) jakožto předního kydače hnoje Fedu (pozn. překladatele - výraz “Snake-oil salesman” – jedná se o prodejce, který prodává něco, co vůbec nefunguje či nemá žádný efekt, ale aby to prodal, tak tvrdí, jak je to skvělé a jak to pomáhá).
Právě proto si mainstreamová média tak důkladně osvojila “Strategii pro výstup 6.0”, protože je nám tvrzeno, že hedging je tak dobrý nápad. “Každý ví”, že Fed již brzy drasticky omezí své bezprecedentní tištění peněz (zatímco se americká ekonomika hroutí), a proto nás katastrofisti “varují”, že na trhu zlata je před námi mnoho temných let.
Co však přivádí mainstreamové lháře k dalšímu přímému popření jejich vlastních blábolů, jsou rekordní nákupy zlata samotnými centrálními bankami. Pokud se lhářským médiím a zlodějským bankéřům podaří ošálit pochlebující těžařské společnosti k hedgeování ohromného množství svého zlata (při minimálních cenách), kdo bude stát na začátku řady, aby si koupil zlato? Správně: bankéři.
Jsme zde svědky toho, že prakticky celá finanční komunita (podporovaná celým sborem korporátních médií) se zapojuje do “zaútoč a nakup” aktivit ve stylu George Sorose na trhu se zlatem.
Jsme zde svědky toho, že prakticky celá finanční komunita (podporovaná celým sborem korporátních médií) se zapojuje do “zaútoč a nakup” aktivit ve stylu George Sorose na trhu se zlatem. Ale jde to ještě mnohem hlouběji; což nás přivádí zpět ke slovu “zoufalost”.
Proč bankéři využívají World Gold Council v Indii, aby přiměli největší světové kupce zlata k nakupování jeho menšího množství? Proč se tento propagandistický stroj snaží předstírat, že existuje medvědí trh ve zlatě v době rekordní poptávky? Proč se dnes bankéři/lhářská média snaží ošálit zlato těžící společnosti, aby na trh na forward prodávaly ohromná množství zlata (za minimální ceny)? Zoufalost.
Ještě před Great Paper Liquidation se rozpoutala Great Physical Accumulation na trhu se zlatem; byl zde nabídkový deficit ve výši 1 500 tun/rok. Toto bylo dostatečně špatné ve starém bankéřském paradigmatu podvodu, ve kterém si většina Troubů, jenž si myslela, že kupuje “zlato”, místo toho kupovala pouze papír. Ale po kyperské krádeži se zdá, že tyto dny jsou již nadobro pryč.
Kupovat “zlato” ve snaze uniknout bankéřskému světu klamavých papírů už není lákavé, když se člověk musí bát, aby mu jeho vlastní vláda tento papír (nazývaný zlato) jednoduše neukradla. Takže zatímco bankéři předpovídají dlouhodobý “medvědí trh” ve zlatě každých pět minut (z jednoho koutku úst), jejich legie se hrnou do Indie a Číny – hledat další Trouby pro své papíry nazývané zlato.
Mezitím, každý kdo chce připsat vůbec nějakou kredibilitu čemukoliv, co tvrdí mainstreamová média (nebo jejich bankovní “experti”) o trhu se zlatem, se nejdříve potřebuje pokusit uvést v soulad následující rozpory:
- Proč je obecně poptávka po (reálném) zlatě v současnosti na absolutním maximu?
- Proč je na absolutním maximu poptávka po zlatě (obzvláště) centrálních bank – nebo abychom byli ještě více konkrétní – proč tvůrci našich papírových měn nahrazují své vlastní papíry zlatem nejrychlejším tempem v historii?
- Jak může existovat (dlouhodobý) “medvědí trh” ve zlatě s nabídkovým deficitem (již) 1 500 a více tun za rok a navíc ve chvíli, kdy nabídka od těžařů začíná produce klesat?
Každý, kdo zvládl alespoň částečně projít učebnici Ekonomie v kostce, ví, že jediný způsob, jakým může být jakýkoliv trh s ohromným deficitem nabídky a téměř nenasytnou poptávkou zchlazen, je skrze (o mnoho) vyšší ceny. Tečka.
O mnoho vyšší ceny zlata (a stříbra) musí přijít a musí přijít brzy. Jak se média a bankéři v současnosti dopouštějí nejrůznějších druhů podvodů a klamů, které jsou schopni vynalézt, zbývá zde jediná otázka: přijdou tyto vyšší ceny před nebo po tom, co nám současné paradigma podvodu přinese úplnou zpronevěru zásob?
Aktivity typu “zaútoč a nakup” bývaly krajním případem těch nejnižších forem tržního vyžírání. Dnes je to vše, co bankéřům zbylo.
Jeff Nielson
Přeložila: Ing. Lucie Hošková
ZDROJ: NIELSON, Jeff. Gold-Bashing Mythology Hits New Crescendo. In: [online]. [cit. 2013-07-17]. Dostupné z: http://www.bullionbullscanada.com/gold-commentary/26267-gold-bashing-mythology-hits-new-crescendo